این راهنما به تشریح سیستم تهذیب (Cultivation) در رمان محبوب “جاودانه مرتد” (Renegade Immortal) میپردازد. تهذیب، عملی است که به افراد اجازه میدهد تا با جذب انرژی روحانی، مرزهای فانی خود را پشت سر بگذارند و به درجات بالاتری از وجود دست یابند. هدف نهایی تهذیب، درک و دستیابی به دائو (Dao) است.

فهرست مطالب
- مفهوم تهذیب (Cultivation)
- گام اول: ایجاد پایه
- مرحله انتقالی (گام اول)
- گام دوم: نیروانا
- مرحله انتقالی (گام دوم)
- گام سوم: دائو
- مرحله انتقالی (گام سوم)
- گام چهارم: زیر پا گذاشتن بهشت
- مفاهیم
- خاندان باستانی
مفهوم تهذیب (Cultivation)
تهذیب عملی است که در آن انرژی روحانی موجود در سراسر آسمان و زمین از طریق تمرینات خاص تنفسی جذب میشود. این عمل به انسان اجازه میدهد تا مرزهای فانی خود را کنار بگذارد.
- هدف از تهذیب در زمان کنونی، تهذیب دائو (Dao) است.
- گام اول: ایجاد پایه و اساس.
- گام دوم: پلی بین تهذیب و دائو.
- گام سوم: ورود به قلمرو دائو (این دائو، دائو بهشتی نیست).
گام اول: ایجاد پایه
هدف از این گام، ایجاد پایه برای درک قوانین طبیعی در گام دوم است.
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 1 | تراکم چی (凝气 – Ning Qi) |
|
| 2 | ایجاد بنیاد (筑基 – Zhu Ji) |
|
| 3 | تشکیل هسته (结丹 – Jie Dan) |
|
| 4 | روح نوپا (元婴 – Yuan Ying) |
|
| 5 | تشکیل روح / تحول الهی (化神 – Hua Shen) |
|
| 6 | دگرگونی روح / تحول نوزادی (婴变 – Ying Bian) |
|
| 7 | چیره / صعودی/ بالارونده |
|
مرحله انتقالی (گام اول)
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 8 | یین متوهم (陰虛 – Illusory Yin) | تغییر در روح اصلی. یک روح اصلی واقعی میتواند انرژی اصلی را بلعیده و از انرژی اصلی زندگی جدیدی بگیرد. |
| 9 | یانگ جسمانی (陽實 – Corporeal Yang) | تمام انرژی روحانی آسمانی از بین میرود و با انرژی اصلی جایگزین میشود. |
گام دوم: نیروانا
هدف از این گام نیروانا است و با هر سطح افزایش، قوانین طبیعی واضحتر دیده میشود، بنابراین در پایان این گام احتمال تشکیل جوهر دائو خود و عبور به گام سوم بالا است.
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 10 | فریاد نیروانا (窺涅 – Nirvana Scryer) | تقسیمشده به اولیه، میانه، نهایی، اوج. توانایی شروع به درک قانون طبیعی. |
| 11 | پاک کننده نیروانا (净涅 – Nirvana Cleanser) | تقسیمشده به اولیه، میانه، نهایی، اوج. پس از درک قانون تا حدی معین، تهذیبگر قادر به عبور از این مرحله خواهد بود. در این مرحله، تهذیبگر قادر به کنترل قانون طبیعی است. |
| 12 | خرد کننده نیروانا (碎涅 – Nirvana Shatterer) | تقسیمشده به اولیه، میانه، نهایی، اوج. در این مرحله، درک فرد از قانون طبیعی میتواند یک جوهر ایجاد کند. |
مرحله انتقالی (گام دوم)
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 13 | مصبیت بهشت (Heaven’s Blight) |
|
گام سوم: دائو
شکست به این گام با استفاده از جوهر دائو.
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 14 | خلاء نیروانا (空涅 – Nirvana Void) | جوهر تهذیبکننده با جذب انرژی از دروازه بزرگ خلاء دچار تغییر کیفی میشود. |
| 15 | خلاء انرژی روح (空灵 – Spirit Void) | در این مرحله، اگر تهذیبکننده از شعلههای طلسم استفاده کند، با قلمرو شعلههای طلسم ترکیب شده و میتواند دیگران را به درون آن کشیده و داخل آن مبارزه کند. برای تهذیبکنندگان غیر طلسم شعله، این مرحله با تکمیل پنج جوهر حاصل میشود. |
| 16 | خلاء ناشناخته (空玄 – Arcane Void) | تقسیمشده به اولیه، میانه، نهایی، دایره بزرگ، آزمون آرکانی. تهذیبکننده تنها زمانی میتواند به این سطح برسد که حداقل یک جوهر علوی داشته باشد. به همین دلیل، تهذیبگران دنیای غار معمولاً قادر به بهدستآوردن چنین جوهری نیستند. برای تهذیبگران غیر طلسم شعله، این مرحله با تکمیل نه جوهر حاصل میشود. در اوج خلاء آرکانی، نه آزمون نازل میشود که باید برای رسیدن به مرحله آزمون خلاء بازمانده عبور کرد. |
| 17 | مصبیت خلاء (空劫 – Void Tribulant) | اولیه، میانه، نهایی – بلندمرتبه بزرگ. اوج نهایی – بلندمرتبه طلایی. اوج – بلندمرتبه آسمانی، بلندمرتبه آسمانی صعودی، بلندمرتبه آسمانی بزرگ. |
مرحله انتقالی (گام سوم)
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 18 | نیم قدمی زیرپا گذاشتن بهشت (Half Heaven Trampling) | در این مرحله، عملکننده باید از نه پل آسمانی عبور کند تا به طور کامل وارد گام چهارم شود. با این حال، به این اشاره میشود که روش دیگری برای عبور به قلمرو پایش آسمانی وجود دارد. |
گام چهارم: زیر پا گذاشتن بهشت
استاد شدن منبع/منشاء دائو
| رتبه | عنوان | اطلاعات |
|---|---|---|
| 19 | زیرپا گذاشتن بهشت (踏天 – Heaven Trampling) | پس از عبور از پل نهم آسمانی حاصل میشود. |

مفاهیم
قوانین
تهذیبگری و درک قوانین طبیعی.
مشاهده: دامنه و جوهر
طلسمها
طلسمها، طلسمهای دائو، طلسمهای ایمان
یین افراطی
چهار نوع یین افراطی وجود دارد.
- یین آسمانی (Tian Yin)
- یین زمینی (Di Yin)
- یین مرموز (Xuan Yin)
- یین مرگ (Huang Yin)
برای تشکیل یین آسمانی باید یین زمینی، یین مرموز و یین مرگ همگی ترکیب شوند و تحت تغییراتی قرار گیرند تا به یین آسمانی تبدیل شوند.
تکنیک ویژه وانگ لین برای شناسایی یین افراطی
این تکنیک به صورت رنگ خاصی ظاهر میشود.
- بنفش = یین آسمانی
- آبی = یین زمینی
- نقرهای = یین مرموز
- قرمز = یین مرگ
هر نوع یین دارای چهار سطح است و هر سطح به ده درجه تقسیم میشود.
- یین عادی
- یین خوب
- یین عمیق
- یین مطلق
مسیرها
مسیرهای مختلفی برای پیشرفت در تهذیبگری وجود دارد، اما بیشتر مردم تنها از روشهای سنتی تهذیبگری اطلاع دارند. قلمروها به قلمرو روح و قلمرو روحانی تقسیم میشوند.
- قلمرو شی (始境)
- قلمرو جی (极境)
- قلمرو دائو (道境)
گفته میشود که درک این قلمروها برای کسانی که در مرحله تشکیل روح قرار دارند غیرممکن است.
افسانهها میگویند که به محض ورود نیروی روحانی به قلمرو دائو، فرد میتواند به سرعت به مرحله تشکیل روح برسد. به همین دلیل، قلمرو دائو هدف و رویای باستانی تهذیبگران بود.
قلمرو جی
قلمرو جی به دارنده آن اجازه میدهد تا در قلمرو تهذیبگری خود غیرقابل شکست باشد (برای مثال، یک تهذیبگر در مرحله اولیه تشکیل هسته میتواند یک تهذیبگر در مرحله اوج تشکیل هسته را با یک حمله نابود کند). اما یک عوارض جانبی بزرگ وجود دارد. قلمرو جی محدودیتی در تهذیبگری برای دارنده آن اعمال میکند (بین تشکیل هسته و حداقل تحول روح) و از عبور از این محدودیت جلوگیری میکند. این قلمرو به شدت با آزمونها مرتبط است.
تهذیبگران شناخته شده
- Qing Shui
- Ling Yunzi
- Wang Lin
قلمرو شی
قلمرو شی یک حالت بسیار مرموز است. به محض ورود یک تهذیبگر به این حالت، سرعتی که میتواند به درک آسمانها برسد به درجهای غیرقابل تصور میرسد. اگر تنها این ویژگی را داشت، خیلی مهم نمیبود. چیزی که باعث میشود همه تهذیبگران به آن علاقهمند شوند این است که پس از ورود به این قلمرو، شانس ایجاد طلسم آسمانی خود بر اساس دامنهتان وجود دارد!
افسانهها میگویند که طلسمهای آسمانی که از قلمرو آسمانی به جا ماندهاند، توسط تهذیبگران قدرتمند هنگام ورود به این قلمرو ساخته شدهاند…
قلمرو دائو
قلمرو دائو به تهذیبگر این امکان را میدهد تا طلسمهای دائو را ایجاد کند. طلسمهای دائو بسیار متفاوت از طلسمها هستند. چه طلسمهای عادی یا تواناییها، میتوانند به وضوح توضیح داده شوند، چه حمله یا دفاع باشد و تأثیرات آنها قابل مشاهده است. اما طلسمهای دائو غیرقابل مشاهده و توضیحناپذیرند.
طلسمهای دائو شناخته شده
- ترکیب دائو استاد رویای آبی
- رویای وانگ لین
- پراکندگی پیر موی سفید (عضو شبه قبیله انهدام مهر در قلمرو هفت رنگ که خدمتگزار فرمانروای است)
خاندان باستانی
قدرت نسلهای باستانی از تعداد ستارگان و خلوص خونهایشان ناشی میشود. سه نسل وجود دارند: خدا، شیطان و دیو، که هرکدام محدود به 9 ستاره هستند. با این حال، این امکان وجود دارد که فرد تمامی سه روش را تمرین کند و به یک فرد واقعی از نسلهای باستانی تبدیل شود، با مجموع 27 ستاره. اعضای سازمان باستانی همچنین سه ویرانی و هفت بلا را تحمل میکنند، که به طور قابل توجهی قدرتهای موجودشان را تقویت کرده و تأثیر زیادی بر قدرت کلی آنها در آینده خواهد گذاشت.
| سطح | معادل با | توضیحات |
|---|---|---|
| یک ستاره | تهذیبگر اوایل گام اول | عضو تازه متولد شده زاهد باستانی که بیشتر وقت خود را صرف بالغ شدن در هسته یک سیاره انتخابی می کند. |
| دو ستاره | تهذیبگر میانی گام اول | |
| سه ستاره | تهذیبگر پایانی گام اول | |
| چهار ستاره | تهذیبگر اوایل گام دوم | این زمانی است که یک عضو زاهد باستانی بالغ می شود. برای رسیدن به این سطح، آنها باید در هاله یک بزرگسال غوطه ور شوند، سپس به عنوان یک حق عبور او را به چالش بکشند. |
| پنج ستاره | تهذیبگر میانی گام دوم | افراد باستانی ضعیف تر می توانند نابودی سازی اول و مصیبت های استخوان و گوشت را در اوایل این مرحله تجربه کنند. |
| شش ستاره | تهذیبگر پایانی گام دوم | زاهد باستانی معمولاً نابودی سازی اول و مصیبت های استخوان و گوشت را در این مرحله تجربه می کند. |
| هفت ستاره | تهذیبگر اوایل گام سوم | این زمانی است که یک زاهد باستانی بالغ می شود. اعضای قوی زاهد باستانی نابودی سازی اول و مصیبت های اول و دوم را در این مرحله تجربه می کنند. |
| هشت ستاره | تهذیبگر میانی گام سوم | افراد باستانی معمولاً نابودسازی دوم و مصیبت های سوم (الهی) و چهارم (روح) را در این مرحله تجربه می کنند. آنها همچنین به زره منحصر به فرد شاخه خود دسترسی پیدا می کنند. اعضای به ویژه قدرتمند حتی ممکن است اکنون تخریب اول و مصیبت های اول و دوم را در این مرحله تحمل کنند. |
| نه ستاره | خلاء ناشناخته | |
| اتصال، همجوشی و پالایش، 10-27 ستاره | مصبیت خلاء | پس از رسیدن به نه ستاره در هر یک از سه شاخه، زاهد باستانی به کشت دو شاخه دیگر ادامه می دهد و سه قدرت را با هم ادغام می کند. این شامل تجربه تخریب اول و دوم و مصیبت های اول تا چهارم دوباره، دو بار بیشتر است.
تخریب سوم و مصیبت هفتم سپس می توانند به میل خود فعال شوند، اما مصیبت های هشتم و نهم نیاز به ورود به هر یک از معابد اجدادی زاهد باستانی دارند. |
| امپراتوری بزرگ | اطلاعتی دردسترس نیست | زاهد های باستانی می توانند از طریق همان وسایلی که آسمانی ها به امپراتوری بزرگ تبدیل می شوند. |
| نیم قدمی زیرپا گذاشتن بهشت | اطلاعتی دردسترس نیست | |
| زیرپا گذاشتن بهشت | اطلاعتی دردسترس نیست |


آخرین نظرات